We horen graag van je
Veelgestelde vragen
Is niet alles duidelijk of twijfel je nog over iets? Dan vind je hiertussen hopelijk het antwoord dat je zoekt.
Bekijk alle veelgestelde vragen- Als je WOZ-bezwaar maakt via JUIST, dan is de vergoeding van de gemeente voor ons bedoeld. Wij bieden jou namelijk WOZ rechtshulp. De gemeente betaalt daarvoor een vergoeding aan jou. Daarom sturen wij je na de uitspraak op bezwaar een factuur ter hoogte van het bedrag van de proceskostenvergoeding die de gemeente aan jou betaalt.
- Het is zeker mogelijk om zelf bezwaar te maken. Vaak heeft een particulier echter niet voldoende kennis in huis om de waardebepaling te beoordelen. Wij zijn specialist in WOZ-zaken en hebben veel taxatietechnische en juridische kennis in huis om jou gedurende de hele procedure het werk uit handen te nemen. Zo heb je zelf geen werk aan de, toch vaak ingewikkelde en tijdrovende, procedure en word je niet overrompeld door jouw gemeente. Je kunt de hele procedure altijd online volgen en wij houden je gedurende het hele proces op de hoogte.
- Je kunt de gemeente zelf bellen om te overleggen over de waarde. De valkuil hiervan is dat dit geen formeel bezwaar is. Dit stelt dus niet de termijn veilig die wettelijk is vastgelegd voor het maken van bezwaar. Mocht de gemeente niet op tijd terugkomen op de afspraken, dan kun je hier juridisch gezien niets meer aan doen. Wij raden daarom altijd aan om formeel bezwaar te maken.
- Om de procedure te starten hebben wij een getekende machtiging en een kopie van het aanslagbiljet nodig. Daarnaast vragen wij om gegevens over de woning, zoals de staat van de woning, leeftijd van de keuken, badkamer en toilet, en de aanwezigheid van eventuele bijgebouwen.
- Ja, je kunt de procedure te allen tijd volgen door online in te loggen in jouw dossier. Op onze website vind je bovenaan ”Mijn dossier” terug. Mocht je dan nog vragen hebben, dan kun je altijd even contact met ons opnemen.